Glad 6e Juni!

Det värmer mitt svenska hjärta att vara ute i våra sociala medier detta år. Jag har sällan beskådat så många flaggor på Facebook, så många "glad Nationaldagsönskingar" på Twitter eller så många Sverigebilder på Instagram som i år.

 

Vi har en gemensam fiende. Vi svenskar, vi européer, vi världsmedborgare har under senare år fått erfara tragedier, skräck och oro på grund av den mörka kraft som gjort sig mer och mer påtaglig i våra liv, krupit in i vår vardag, invaderat och begränsat vår fria livsstil.
Terrorn finns där oavsett hur opåverkade vi låtsas vara, den har tyvärr blivit en vardagsföreteelse. Dagligen skördar den oskyldiga liv, New York, Paris, Orlando, Stockholm, Paris, Nice, Paris igen, London... ja, jag avslutar med tre punkter då detta är blott en början.
Det pågår ett heligt krig i vår värld oavsett om vi väljer att blunda för det eller inte.

 

Men en gemensam fiende förenar. Den får oss att hålla ihop, stå emot och känna oss stolta över vem vi är. Mörkret får oss att säga ifrån och utbrista att det är nog nu, vi kommer aldrig att ge upp våra värderingar, vi kommer alltid att kämpa emot terrorn, skräcken, dödandet och kvinnoförtrycket. Vi kommer att med gemensam kraft slåss till sista bloddroppen för att terrorns mörka krafter aldrig ska få vinna!

 

Så låt oss förtsätta känna oss stolta över att vara svenskar, våra värderingar, vår frihet och oberoende, vår yttrandefrihet och demokrati, vår jämlikhet, vår syn på människor med alternativ funktionalitet och sexuella preferenser, vår känsla för vad som är rätt och fel!

 

Du tronar på minnen från fornstora da'r, då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad Du var. Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.

 

This is Tellus calling.... Good night for now....