Vad är din grej?

Nu vill jag att du, kära läsare ska sätta dig ner bekvämt, lägga en favoritkudde där den känns som bekvämast, smutta på någon varm favoritdryck och ta dig en stund för att tänka efter.
Jag kommer nu att ställa en udda fråga, som du ska fundera på.

 

Vad är din grej?

 

Nej, du ska inte ge mig namnet på din favoritsexleksak, det vet jag nog redan. Jag menar nu på ett djupare plan.
Jag har märkt på sistone att det verkar som om många människor inte lyckas med att hitta sin inre identitet, glöd, passion. Jag tror att vi människor behöver en inre glöd, en idealism inom oss, någonting vi brinner för.
Det är lätt att glömma de bitarna när man har fullt upp med vardagen. Jobb, barn, måsten, press från omgivningen gör att vi lätt glömmer det viktigaste, vem vi själva är och inte vem den person som omvärlden vill oss att vara är.

 

Jag har funderat på det här en del på senare tid. Var brinner jag för? Vad gör mig lycklig? Vad vill jag göra? Vad vill jag helst slippa göra? Vad är mina innersta ideal och principer som jag aldrig kommer att släppa? Vilken sak skulle jag kunna dö för?
Ja, ni läste rätt. Jag tror bestämt att alla vi behöver något sådant, något som griper tag i våra själar så hårt att vi är beredda att ge allt för just denna sak, även vårt liv.

 

Jag kan tänka mig att för människor som har barn är det just barnen som är meningen med allt, meningen med att fortsätta leva, det man är beredd att offra allt för.
Men alla vi andra som inte har barn? Vad är av yttersta vikt för oss?
Jag vägrar att tro på att pengar är "målet" för ett lyckligt liv. Visst löser pengar många bekymmer och tillgodoser ännu fler drömmar, men de kan inte köpa ett själsligt välmående.
För vissa är det fria ordet viktigast, för andra friheten i sig, för någon annan är kärlek eller vänskap viktigast.

 

Så vad är det just du brinner för? Det du är beredd att offra allt för?


Vad är din grej?

 

This is Tellus calling.... Good night for now....