The death of ISIS

Nu ska ni få höra.
Undertecknad ska laga middag idag. Eftersom suget efter en god, saftig köttgryta gnagit mig i nacken i någon veckas tid, raidade jag frysen igår kväll och tog fram allt gammalt djupfryst kött jag hittade med tanken att det är lika bra att använda upp det innan det blir dåligt.

 

Djupfrysta köttbitar är rätt svåra att definiera, men eftersom det hade föga betydelse vilket sorts före detta djur som låg i påsarna, åkte allt fram i en stor bunke för "över natten upptining".

 

Idag när den härliga köttgrytan skulle tillagas började jag nyfiket öppna köttpåsarna.
I påse nummer 1 låg 2-3 finfina bitar av fläskkarré. Fullträff!
Påse nummer 2 innehåller en rätt stor klump av lättrökt bacon. Mums, lite rökig smak i grytan!
Dags för påse 3. Oj, mer bacon! Hmmmm.... okej, det får gå, det är ju rätt gott med bacon i gryta.
Vi kör påse nummer 4, den sista påsen, som innehåller... någon som vill gissa? Ja, det är rätt.... bacon!

 

Nåja, hackad bacongryta med fläskkarré, rödlök och torkad svamp som kokat i ca 2 timmar blev faktiskt riktigt god (som det mesta jag lagar). Det blev 100% gris, varav 70% fett.

 

Jo, den fick ett namn också....

 

The death of ISIS.

 

This is Tellus calling.... Good night for now....