Internationella Kvinnodagen, på riktigt!

Idag är den 8e mars, Internationella Kvinnodagen.

Det diskuteras vilt i media om det verkligen behövs en "kvinnodag", om det är tillräckligt politiskt korrekt att ha en dag för att hylla kvinnan. Feministerna rättar till sina tungpiercingar, slänger med sitt korta, lilafärgade hår och påstår att alla dagar borde vara kvinnodagar medan den ointresserade, gråa massan kunde inte bry sig mindre.

 

För mig är Kvinnodagen inte en dag för att hylla eller fjäska för kvinnan. För mig är det en dag då man bör och ska belysa kvinnans situation i världen.

 

På denna Kvinnodag har jag några önskningar, saker som jag som man önskar bör tas itu med, för våra kvinnors skull:

 

Jag önskar att man slutade könsstympa flickor i många av de afrikanska länderna där det är vanligt förekommande.

 

Jag önskar att man slutade abortera bort eller sälja sina flickebarn i Kina, bara för att de är flickor.

 

Jag önskar att man slutade tvinga kvinnor att bära niqab/burka på grund av en förlegad religiös övertygelse, om de själva inte vill det.

 

Jag önskar att straffen för våld mot kvinnor ska höjas avsevärt, överallt i världen.

 

Jag önskar att man aldrig ifrågasatte kvinnans klädsel och uppträdande i självklara, bevisstarka våldtäktsfall.

 

Jag önskar att man slutade gifta bort sina 8 - 12-åriga flickor till män i 40-årsåldern i Palestina.

 

Jag önskar att männen där slutade våldta dessa barn.

 

Jag önskar att varje kvinna och inte staten ska ha rätten att bestämma över sin egen kropp i abortfrågan.

 

Jag önskar att våra så kallade feministiska politiker gjorde något åt ovanstående problem istället för att kämpa sig blå för några extra kronor i svenska kvinnors lönekuvert.

 

This is Tellus calling.... Good night for now....

 

 Arabiska kvinnor 1971 (före den Islamiska revolutionen).