Jag är rädd.

En krypande, obehaglig känsla har börjat krypa in i min hjärna under de senaste månaderna. Jag har hittills haft svårt för att identifiera den då den sällan besöker mig. Känslan är oro och rädsla för framtiden.

 

Det är oerhört lätt för våra otroligt naiva medier att vifta bort allvaret i det som händer i världen just nu. Liksom ett litet barn som inte vill lyssna på sina föräldrars uppmaningar, blundar, täcker över öronen och sjunger högljutt på någon popmelodi, på samma sätt verkar Europa reagera på de tydliga, ödesdigra tecknen.

 

Vi lever i en värld där människor dagligen dödas och torteras endast på grund av deras kristna tro.

 

Vi lever i en värld där man själv och ens kollegor blir brutalt mördade för att man utger en serietidning.

 

Vi lever i en värld där 9-åriga flickor blir bortgifta och våldtagna av sina fyra gånger så gamla "makar".

 

Vi lever i en värld där antisemitismen är störst sedan Andra Världskriget och det är helt legitimt att förfölja judar.

 

Vi lever i en värld där människor blir skjutna på öppen gata bara för att de står utanför en synagoga.

 

Vi lever i en värld där kvinnoförtrycket i muslimska länder är större än någonsin.

 

Vi lever i en värld där vi i västvärlden återigen behöver vara rädda för att vistas i förorterna.

 

Och värst av allt, vi lever i en värld där våra politiker och vår massmedia skyller allt det onda på offren i stället för att stoppa terrorismen, för att det är enklare så.

 

Islam är inte en "fredens religion". Islam baseras på hat och maktgirighet. Islam baseras på övertygelsen att allt som inte är Islam bör bekämpas med alla medel. Det står uttryckligen i Koranen att man inte bara bör, men ska förgöra alla som inte är muslimer.

Visst finns det fredliga muslimer, de allra flesta är inte religiösa fanatiker, de allra flesta är vanliga människor som du och jag.

 

Men vad händer när dessa fredliga, goda människor står inför valet att bli mördade eller ansluta sig till extremisterna? Har man valet att slakta kristna eller förlora sin famillj så tror jag att många helt plötsligt blir riktigt duktiga islamister.

 

Jag har börjat inse vad som pågår. Vi är på väg mot ett tredje världskrig. Det kommer att bli ett blodigt, smutsigt krig. Det kommer att vara ett heligt krig där alla förlorar.

Vi har redan börjat  se terrorn i vitögat, senast i Danmark i helgen. Och varför tror ni att man på sistone stoppat flera terroristledare vid svenska gränsen? Jag tror inte att de är på väg hit för att ta en tur på Skansen.

 

Jag önskar att makthavarna (läs media) kunde ta av sig skygglapparna och låta oss förbereda oss på det som komma skall. För vi måste agera nu, innan det är för sent.

 

Denna gång kommer jag faktiskt att fullständigt hata att om 5 år säga till er som hånler just nu att "Vad var det jag sa?".

 

This is Tellus calling.... Good night for now....