Vad är detta?

Nu måste jag fråga om en sak. Jag behöver verkligen att någon förklarar vissa saker för mig. Jag förstår inte riktigt. Vad är det där alla lever i och ständigt söker efter?

I min omgivning finns det många människor, jag träffar mina vänner och bekanta dagligen. Ibland får någon av dem ett SMS, blir glad och det börjar glittra i personens ögon. Någon annan klär upp sig extra fint för den ska träffa någon. En tredje berättar om ett spännande möte på bussen ner till stan. Någon annan går hem från sitt arbete och längtar efter att komma hem och träffa någon. Ytterligare någon köper en present  som någon ska få, utan någon speciell anledning. Någon annan tänker drömskt om något som hände natten innan. Eller något som ska hända i kväll. En annan person köper med sig en påse godis som den inte tycker om själv, bara för att någon annan gillar just den sorten.
 
Människor runtomkring mig beter sig konstigt. Vad är det där alla viskar om? Vad är det som gör att man blir lyrisk av ett litet SMS eller en blick på bussen?
 
Kan någon förklara?
 
This is Tellus calling.... Good night for now....