Måste börja skriva igen...

Den har kommit krypandes, smygandes och iakttagandes. Som ett litet, brunt rovdjur med gula, nålliknande tänder har den suttit i sovrummets hörn och väntat, nosat, hoppats.
Det lilla, bruna djuret kallas ibland, men inte alltid för "skrivarlusten". Nu menar jag inte något tillstånd av upphetsning i närheten av en kontorskopiator, men lusten att få skriva av sig lite.

Jag bryter dock trenden med att försöka be mina tidigare läsare om ursäkt för att inte skrivit något på länge genom att helt enkelt strunta i det och fortsätta som om inget så tragiskt hade hänt.

De flesta så kallade "positiva" människor pratar om, eller snarare förvirrat yrar om att man ska se framåt. Visst, det är sant, men det jag har att se fram emot är det magiska numret som närmar sig snabbare och snabbare. Eller egentligen inte då tidsflödet på jordens yta är konstant, men det känns i alla fall så.

Fyra - noll - fuck me! När jag var 15 tyckte jag att jag skulle bli sjukt gammal när vi firade milleniumskiftet. Jag var då 28 och hade inga som helst tankar på att jag någon gång i framtiden skulle uppnå denna respektabla ålder.
Jag vill inte bli 40. Jag vill inte bli 40 utan att ha uppnått något. Nu menar jag inte små delmål i livet som man ju inkasserar dagligen, men någonting som är viktigt. Viktigt för någon annan människa.
Jag har så vitt jag vet inga barn och ingen som är på något sätt beroende av min existens. Jag har hittills inte lyckats skapa någonting som påverkar någon eller någon annans liv.
Det hade ju varit kul att ha gjort något sådant. Skrivit en låt som är någons absoluta favorit, gjort något för någon annan som gör denna lycklig, sagt något som påverkat någons liv.
Sådant vore kul att ha gjort innan man fyller 40 och allt bara blir en väntan på omstart. Men jag har ju några månader på mig.
Man skulle kanske göra något ont för att påverka omgivningen? Typ bli seriemördare eller nåt?
Muahahahaha! Nä, jag håller mig nog hellre till musik och konst, än sålänge....

Fast just nu är jag mest bara kissnödig... på återseende...

This is Tellus calling.... Good night for now....