Vad vill DU se?

Återigen förundras jag över mänsklighetens sjuka tankegångar. Jag förstår inte, och kommer nog aldrig att förstå hur almänheten tänker i följande scenario.

Jag satt uppe sent igår kväll, drack bubbelvatten, gnagade på några M&M-nötter och swappade mellan tv-kanalerna.
Canal+ "någonting" visade en film vid namn Dread. Handlingen i denna rulle gick ut på att snubbe 1 tillfångatar snubbe 2, binder honom och torterar honom i bästa Saw anda, under den 1½ timmen som filmen varade.

Redan när trumhinnorna rykte (i början av filmen) kände jag en obehagskänsla och bestämde mig för att byta kanal till någonting annat.
Ett klick längre upp (eller var det ner?) gestaltades unga, vackra människor som på alla möjliga sätt och i alla möjliga konstellationer gav varandra njutning. Skriken och stönen var allt annat än på grund av smärta och de inblandade hade det, i alla fall framför kameran, extremt trevligt.

Nu får ni, mina kära läsare förklara för mig. Förklara för mig som om jag var ett litet barn. Hur kan det vara så accepterat och så vanligt att visa filmer där människor gör varandra illa, styckar varandra levande, torterar varandra, både fysiskt och psykiskt för att till slut döda varandra? Och varför är sex, erotik, fysisk kärlek, människor som ger varandra njutning fortfarande så tabubelagt och "konstigt"?

Våra inhemska kanaler har ju visat många vidriga filmer som Saw, Hostel, mm.mm.
Samma kanaler skulle aldrig kunna tänka sig att visa en erotisk film.

DET mina vänner, tycker jag är sjukt!
Är det meningen att vi ska indoktrineras med hat, tortyr, grymhet och död, samt fjärras från kärlek, sex och njutning?
Jag vet inte vad ni tycker, men jag vill inte leva i en sådan värld.



This is Tellus calling.... Good night for now....