Kattolik?

Vad är det som är litet, gråvitt, hårigt och gillar att gosa med undertecknad samt låter som en liten elmotor? Vikten uppskattas till ca 1 kg, åldern till 10-12 veckor.
Gissa på gott folk! Inte? Okej.
Det är en supersöt kattunge. Uppittad i tisdags i trafiken på Kopparbergsvägen, halvt ihjälfrusen och överlämnad. Inte fan kan man bara skita i den, så den får bo hos mig tills jag hittar ägaren eller ett bra hem. Om jag hittar ägaren så dröjer det dock några veckor eftersom denne får tillfriskna på sjukhuset först, efter alla skador den fått av mig för att ha slarvat med en sån liten varelse.
Nåja, annonser är utlagda och lappar uppklistrade i närområdet. Men om ingen hör av sig snart så får jag väl försöka hitta ett bra hem åt den.


Intresserade kommen här...


HTML för katter:


<LIVET BACKGROUND="huskatt" COLOR="#888888">
<ÄTA HREF="mat.torrfoder" SIZE="-2" COLOR="brown" TARGET="matskål">Mums tugg tugg</ÄTA>
<HOPPA>
<HOPPA>
<HOPPA>
<SKITA COLOR="brown" SIZE="+2" TARGET="kattlåda" ALIGN="center">Klar!</SKITA>
<JAMA LENGTH="80%"><HOPPA><HOPPA>
<SOVA TARGET="husses säng" ALIGN="center">Försök inte flytta på mig!</SOVA>
<SNARKA>
<LEKA TARGET="husses hand" COLOR="red" ATTRIB="blod">Mjau!</LEKA>
<LEKA TARGET="toaborste" COLOR="brown">Mjau 2!</LEKA>
<KLÄTTRA><HOPPA>
<SOVA TARGET="husses synth" ATTRIB="dräggel">Ploing!</SOVA>
</LIVET>

This is Tellus calling.... Good night for now....