Livets passionerade avvikelse

Jag börjar bli något illamående. Nej, nej jag har inte fått någon mysko magsjuka, jag är inte bakis och jag tror bestämt inte att jag är gravid.

Jag har ständigt dålig smak i munnen av denna politiskt korrekta, pryda, skitnödiga och lättkränkta värld som vi är i full gång att skapa oss. I denna värld är det fult att tycka saker, det är fult att äta vissa saker, det är fult att dricka vissa saker, det är fult att röka vissa saker, det är fult att tycka om vissa människor, det är fult att säga vissa saker och ha på sig vissa saker.

Människans inskränkhet har aldrig varit så skyhög som den är nu. Vi har inte heller varit mer styrda och åsiktsförslavade sedan Andra Världskriget.

 

Jag kommer att tänka på B-rullen "Demolition Man" med den gode Sylvester Stallone där samhället är så stelt att man inte får svära, inte äta salt eller socker, inte ha sex, inte ifrågasätta, inte ens skita hur man vill.

Men en del människor väljer att leva i kloakerna där dessa förbud inte gäller.

Jag tillhör den gruppen.

 

Nu ska jag tala om för er hur jag vill leva mitt liv.

Jag vill kunna säga vad jag vill till vem jag vill, jag vill kunna äta vad jag vill utan att någon påpekar hur onyttigt det är, jag vill kunna berätta för någon att jag tycker den är en fullständig idiot, jag vill kunna knulla i baksätet på en gammal Toyota Hiace med någon jag inte ens vet förnamnet på, jag vill kunna supa mig asplakat ibland när jag känner för det, jag vill kunna vara mig själv i alla lägen och situationer, jag vill kunna njuta av råbarkat ultravåld på film, jag vill kunna uttrycka att Jesus, Mohammed och Shiva är påhittade sagofigurer som lika gärna hade kunnat heta Tjatte, Knatte och Fnatte, jag vill kunna slå nån på käften för att den retat upp mig, och ta konsekvenserna i form av stryk tillbaka, jag vill döda små söta djur och äta dem, jag vill ha genmanipulerad biff, jag vill köra en Hummer H2 med enorm V8 som får varenda miljöpartist att knyta sina pacifistiska miljönävar, jag vill kunna dra en lina då och då, jag vill kunna vräka i mig jätteräkor så länge de finns, jag vill fanimej kunna klubba ihjäl en sälunge om det verkligen är så kul som de säger, jag vill kunna påpeka att någon gör ett dåligt jobb om den gör det, jag vill kunna titta på porr när jag känner mig kåt, jag vill kunna ge någon en komplimang utan att den känner sig stött eller kränkt, jag vill kunna ignorera dem jag inte har lust att prata med, jag vill kunna gå på swingersklubb, jag vill kunna skämta om cancer, handikapp, bögar eller invandrare, jag vill kunna äta min jävla negerboll!

 

Då och endast då kan jag känna mig fri i ett fritt land, en värld som jag vill leva i.

 

This is Tellus calling.... Good night for now....