Renal Calculus

Hallå, det är mörkt här! Och trångt, och varmt.
Och blött. Så här blött var det inte nyss! Och det börjar stinka här!
Hallå, någon där? Släpp ut mig! Det kommer nån stinkande vätska härifrån. Aj!
Fy vad äckligt! Nu kommer det ännu mer, luktar surt! Aj, den där gjorde ont!
Hallå! Hjälp! Släpp ut mig! Aj, det fräter på mig!
Nu kom det mer vätska. Nu känns det bättre. Jag flyter!
Fast det är trångt. Jag vill ut!
Jag dyker ner en bit och känner runt!
Oops! Där tog det stopp! Men vänta, det är ett hål här! Jippi! Jag ska uuuuuut!
Nähä, fan, jag måste banta!
Jaha, vad ska jag göra nu? Måste ju försöka! Pressa!
Nähä, inte en chans!
Oj, där ramlade en bit av mig bort. Nej, inte i hålet! Vänta på mig! Nej! Stopp!
Fan! Där försvann piggen.
Hihi, jag ser den där inne i gången! Han har fastnat! Haha! Rätt åt dig din lilla fan!
Men jag vill också ut. Är bara alldeles för fet! Och det finns ingen annan utgång!
Vad är det här? Några lila grejer! Coolt! Jag drar lite i dem!
Oops! Det var inte jag! Titta inte på mig!
Hmmm, nu kommer det nån röd vätska ut den där grejen juh! Hjälp!
Oj, vad rött det blev här inne! Och svårare att simma runt!
Nu finns det dock gott om plats här, sena simbassän...... aaaaj, vad händer?
Vätskan försvinner! Ja, jag är med, nu ska jag ut!!!
Fan.
Hallå?
Jag sitter fast!
Det är trångt här! Kan inte röra mig!
Hallå?!??!?

This is Tellus calling.... Good night for now....