Sanning 6: Min bästa vän

Vänner växer inte på träd, men man odlar fram vänskap. Det är en lång process, som kräver tålamod och engagemang.

Vänskap för mig är en relation mellan två eller flera människor som grundas i ömsesidig respekt och förståelse.
Som vän accepterar man varandras bra och dåliga sidor, respekterar begränsningar men pushar för saker som gör en gott. Man är alltid ärlig och talar aldrig illa om någon gemensam bekantskap. Man lyssnar och tar till sig varandras åsikter även om man inte håller med.
Man ger varandra stöd i svåra beslut och hjälper när saker går åt helvete.

Jag har ett tusental bekanta, ett antal kompisar, men bara 2 nära vänner.
Vi har varit vänner sedan många år och det ser ut som vi får dras med varandra även framöver, vilket jag ser fram emot.
Tack M & J för att ni finns (även om ni inte läser denna blogg, hihi).

Vill även slänga en tanke till alla mina kompisar. Jag är kräsen när det gäller kompisar och "bryter" om jag inte vill umgås med någon. Men alla mina nuvarande kompisar och "bekanta": Jag gillar er skarpt, även om vi inte pratas vid så ofta...

Kram på er alla...

This is Tellus calling.... Good night for now....