Tack alla kvinnor!

Jag tänker inte gratta alla mina kvinnliga vänner på Kvinnodagen, det finns ingen anledning att gratta någon bara för att den tillhör c:a 50% av den totala befolkningen. Däremot vill jag använda och "omvända" denna dag till att tacka er för att ni är just kvinnor.

 

Jag har under hela mitt liv omgivits av kvinnor. Min hela släkt har alltid bestått av huvudsakligen kvinnor och numera är jag tyvärr släktens enda man. Under tiden jag förvärvsarbetade minns jag att den enda riktigt vettiga chefen jag hade var en kvinna. Numera har jag eget och kan med stolthet erkänna att 100% av mina anställda de senaste 10 åren har varit kvinnor. Varför? För att jag som chef tycker att kvinnor gör ett sjuhelvetes bra jobb! En erfarenhet som inte gäller för många av de män jag arbetat med förut.

 

Jag är stolt över att vara man! Allt har sina för och nackdelar, men jag skulle inte vilja byta för en sekund ens. Jag tycker att alla vi män borde ta vår manlighet mer på allvar och inte svepas med i radikalfeministernas androgyna trams!

 

På samma sätt ska ni flickor, tjejer, kvinnor, tanter, gummor vara evigt stolta över det ni är! Försök inte att könsneutralisera människor, försök inte påstå att vi är lika, det är vi inte, och sluta för helvete att kalla era barn för hen!

 

Vi är olika, vi är biologiskt olika. Att påstå något annat är bara befängt. Vi är olika, men varken bättre eller sämre! Till alla "smygfeminister" vill jag poängtera att jag tycker det är en självklarhet att alla människor ska ha lika rättigheter, lön, mm. Vi måste acceptera våra olikheter, precis som vi accepterar olika kulturer, religioner och sexuella läggningar! Jag lovar, om vi accepterar varandra precis som vi är kan vi lära enormt mycket av varandra!

 

Ni kommer alltid att bära våra barn, vi kommer alltid att beskydda dem. Vi kommer alltid att se på er som potentiella sexpartners, precis som ni ser på oss. Vi kommer alltid att ha en större muskelmassa, ni kommer alltid att ha en högre empati.

 

Detta har inte ändrats under de senaste 400 000 åren, det kommer inte att ändras i framtiden heller.

 

Så i stället för att, som radikalfeministerna försöka "bli män" i tron om fördelar i samhället som inte längre finns, omfamna er kvinnlighet, våga vara kvinna, våga visa det ni känner!

 

Ni är minst lika perfekta som vi! Tack för att ni finns!

 

This is Tellus calling.... Good night for now....