Carpe diem?

Vet inte hur många jag känner som användet det uttrycket flitigt. Desvärre är det inte många av dem som lever som de predikar.
Det är ett utslitet, uttänjt uttryck som liksom en gammal stickad tröja sveper in gråa svenssons.

Alla vill leva för dagen, alla vill leva i nuet, alla vill ta chanser och medföljande risker. Men det är otroligt få som gör det, som vågar släppa taget om tryggheten.
Det dröjer inte länge för de allra flesta innan sparande, husplaner, pensionsförsäkringar, giftermål och avel smyger sig på dem.
Missuppfatta mig rätt, det är inget fel på ovanstående, jag menar bara att många påstår sig leva i nuet, men i själva verket lever ett ytterst slentriant liv.

Nåja, inte så mycket att reta sig på egentligen. Som det nattdjur jag själv är ska man väl kanske säga carpe noxem... fast jag håller mig nog till carpe amarem, fast det går inget bra....

This is Tellus calling.... Good night for now....