Loveless

Nej, jag pratar inte om Linda Lovelace, porrstjärna från 70-talet.

Ni vet när man tänker på någonting som har hänt förut, man minns en gammal smak av Snack-glassen man åt när man var liten, eller doften av någon flickväns parfym, eller hur det känns att med vinden i håret åka vattenskidor. Man minns olika saker, intryck och känslor.

 

Jag låg i min säng i natt, skulle precis bekämpa denna veckas sömnlöshet genom att lägga mig extra sent och på så sätt tvinga JB att besöka mig.

Jag tänkte på allt möjligt, mindes saker som hänt, planerade framtiden, som man brukar göra klockan 5 på morgonen, inga konstigheter.

 

Då insåg jag en märklig sak. Jag kunde inte för något i världen återkalla känslan av att vara kär. Jag försökte att tänka på tiden jag var det, men kunde inte minnas känslan. Jag vet att jag har varit både kär och lycklig, men kan inte minnas hur det kändes.

Det känns faktiskt rätt tragiskt. Det har inte funnits någon minsta gnutta av kärlek i mitt liv på så länge att jag inte längre minns känslan.

 

Nåja, det är som det är.

 

This is Tellus calling.... Good night for now....