Hemligaste hemliga hemlighet!

Nu ska jag berätta något för er, något som kommer att fullständigt förändra er syn på mig, er själva och omvärlden. Något som kommer att göra er överraskade och förskräckta, något som kommer att kyla ned ert blod till ett mer trögflytande tillstånd.
Något som kommer att vända upp och ned på allt ni någonsin trott på.

Här kommer det: I don't give a fuck!

På skoj var jag med på en "I don't give a fuck" - dag härom dagen. En dag då man helt enkelt går ur sina perfekta ramar och inte bryr sig om vad andra tycker och tänker.
Det skrämmande var att det faktiskt fungerade. Det fick mig att må bra i mig själv och öppnade ett flertal nya sinnesmöjligheter, som hittills, liksom små labbråttor varit fångna och kuvade.
Redan efter några timmar började det smått att förändra min sinnesstämning, och därmed också utstrålning, på ett positivt sätt.

Jag är långt ifrån färdig med den inre bearbetningen och min lilla mini-metamorfos, men jag har sedan dess försökt att leva mer efter "I don't give a fuck" - principen.
Missuppfatta mig rätt, jag menar inte att man ska göra en massa dumheter bara för att man inte bryr sig om konsekvenserna. Nej, jag menar att man oftare bör göra det man vill göra utan att stoppas eller hindras av andras åsikter.

Vi lever trots allt i ett extemt inskränkt samhälle, där jantelagen råder och man är panikrädd för det annorlunda, det personliga och unika.
Jag har på senare tid börjat låta mig själv att trotsa detta och det har redan, efter bara en vecka, börjat öppna dörrar.

I've got a feeling.... that this year's gonna be a good year...

Sedan måste jag ju bjuda på en bild. Denna skylt satt på väggen i en restaurang på Silja Galaxy. Klockren!




This is Tellus calling.... Good night for now....

 

#1 - - Anonym:

Håller med dig, Jag försöker leva efter den varje dag, vissa dagar går bra, andra mindre bra... Mitt nya motto är helt klart: Fuck it!! hehe