SANNING 14: DETTA ÅNGRAR JAG

Denna sanning är den absolut jobbigaste på denna lista. Jag vill och ska inte berätta vad jag ångrar, det skulle bli alldeles för utlämnande.

Jag har alltid sagt att på min grav ska det stå "Här ligger han som inte ångrat något". Men av allt jag gjort i mitt liv, alla dumheter jag sagt, alla människor jag svikit så ångrar jag faktiskt en enda sak.

Det är en sak jag skulle ha hanterat bättre som plågar mig än idag och kommer nog sent eller aldrig att försvinna. Jag har bett den andra personen om ursäkt men även om det säkerligen redan är glömt där, så ångrar jag mitt handlande.

För övrigt anser jag att allt man gör i ett visst ögonblick är en del av en själv, bara det kommer "inifrån" så får man helt enkelt acceptera sina handlingar och även ta konsekvenserna.
Något man säger eller gör i ett ögonblick är aktuellt för just det ögonblicket.

Nu tänker väl några av mina läsare "Har man sagt A så får man sägar B..."

Visst! B

This is Tellus calling.... Good night for now....