Sanning 5: Min dag

Nu hann jag tyvärr inte att skriva någonting igår så jag får skriva 2 dagars sanningar idag. Det gör ingenting.

Eftersom ingen av mina dagar är den andra lik och jag är en person som har väldigt svårt för fasta rutiner så kan jag väl försöka mig på att beskriva en "perfekt" dag.

En überperfekt dag skulle bestå av sex och god mat i sisådär 24 timmar i sträck, gärna i kombination med någon bra film och någon man tycker väldigt mycket om, men det skulle nog vara både tråkigt att läsa om och generande för min läsarskara av just nu 4 unika ip-adresser.
Därför kör vi singel-varianten.

Uppgång relativt tidigt, vid 10-tiden. Jag tar på mig lite "festligare" kläder och dricker lite the. Frukost? Vad hette det sa ni?
Det är självklart sommar, soligt och varmt. En taxi väntar utanför vid 11.30 och kör till Stockholm, något enormt shoppingcenter, typ Kistagallerian.
Där börjar jag dagen med lunch, kanske sushi? Ett shoppande varvas med en och annan espresso samt slappt betraktande av de 1000-tals människor som passerar vid korta pauser. Efter kanske 4 timmars shoppande kör taxin vidare till kanske något spännande museum, någon annorlunda utställning som jag gärna vill se, eller varför inte Cosmonova.
Alternativet är att vara kvar i centrum och shoppa en stund till samt äta på en dyr restaurang för att sedan skjutsas till en koncert med något favoritband, Alphaville, Poets Of The Fall, Magnum, Marillion, Dream Theater kanske?
Konserten är slut vid 22-tiden och det är dags att bege sig till något trevligt uteställe, inget jävla Spy Bar där inte. Det ska helst vara lite "annorlunda", typ Club Royal, eller Tabu. Lack och läder ska det vara, och många udda, spännande människor. Vackra kvinnor och bra bartenders är en förutsättning för en lyckad kväll.
Festen pågår fram till småtimmarna då taxin hämtar upp och kör hem en lite småpackad och rätt slutkörd Tomas. Inget hotell, det ska sovas i egen säng!

Ja, ni har rätt, jag är rätt omåttlig när det gäller att göra allt på en gång. Jag är en sån där jobbig människa som inte ligger på stranden på en utlandssemester utan åker på alla tillgängliga aktiviteter, helst 2 gånger samt varvar dessa med shopping och annat utforskande.
Kanske därför jag har svårt att hitta en livskamrat. Inte många orkar med mitt tempo.

This is Tellus calling.... Good night for now....