Skäms på er Blogg.se!

Jag har haft denna blogg sedan augusti 05 och uppdaterat den sporadiskt. Jag har säkerligen inte haft många läsare dock har jag lyckats väcka en del åsikter med mina inlägg, vilket är fullständigt meningen.


I dagarna upptäckte jag att mina inlagda bilder mellan augusti och 12 oktober saknades i bloggen. Jag kontaktade genast blogg.se's kundtjänst och påpekade detta.
Bilderna har fungerat innan, men inte nu. Har man en blogg så vill man kunna lita på att bilderna ligger kvar efter ett par år.


Vid de första 2 tillfällena fick jag helt värdelösa och totalt inkompetenta svar från deras s.k. kundtjänst.
Svaren var av typen "Oj, jag ser att bilderna inte visas...." - mycket hjälp där!


Till slut fick jag skälla ut en av jäntorna där och tvingade henne att skicka mitt ärende till en tekniker.
Efter ett tag fick jag ett någorlunda kompetent svar från en tekniker som förklarade situationen, vilket jag kunde godta.

Han erbjöd sig även att hjälpa till att fixa till dessa 100-tals inlägg som helt plötsligt innehöll en ful svart ruta i stället för en bild, vilket var schysst.

Jag skickade tillbaka ett förslag med ett par nkla lösningar men har ännu (på ca 3 veckor) inte fått svar.

Jag vill ju uppdatera min blogg men vill då vara säker på att de inlägg jag skriver idag inte förvanskas om 1 år.

Nu har jag iaf tagit bort dessa fula svarta rutor från den perioden. Det tog ett par timmar att uppdatera manuellt.


Kontentan är:


1. Ni som har inlägg innan oktober 05, kolla om bilderna syns. Klaga satan till blogg.se annars.
2. Det finns säkert hänvisningar till bilderna i mina dåvarande inlägg. Jag har inte orkat att ändra varenda text, och det vill jag inte heller, så ni som läser om bloggens begynnelsedagar, hav överseende.


 

This is Tellus calling.... Good night for now....